Самолет се върна обратно на пистата два часа след като излетя заради един от пилотите, който си забравил паспорта, предаде Си Ен Ен.

Трябвало е самолетът да излети от Лос Анджелис и да кацне в Шанхай.

Полет UA 198 на авиолинията United Airlines е излетял от летището в Лос Анджелис около 14:00 ч. в събота, 22 март, с 257 пътници и 13 души екипаж на борда и се е насочил на северозапад над Тихия океан към най-големия китайски град.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

„Пилотът нямаше паспорт на борда. Ние организирахме нов екипаж, който да превози пътниците до дестинацията им същата вечер. Пътниците получиха ваучери за храна и компенсации.“, заявиха от United Airlines.

Новият полет е излетял около 21:00 ч., а самолетът кацнал в Шанхай с шест часа закъснение.

Китайска пътничка, пътуваща по работа, разказва пред Си Ен Ен, че чула „силно разочарования глас“ на пилота по уредбата, който признал:

„Забравих си паспорта“.

След кацането в Сан Франциско, тя получила два ваучера на стойност по 30 долара всеки и подала иск за компенсация на сайта на авиокомпанията, където ѝ било обещано отговор в рамките на 14 работни дни.

Пътничката, която е от град Ханджоу, в източен Китай, споделя, че след кацането в Шанхай в 00:43 ч. в понеделник, ѝ се наложило да шофира още два часа и половина, което я изтощило допълнително.

И въпреки че забавянето провалило плановете ѝ за работа в понеделник, тя оценила честността на пилота. Много други пътници обаче останали недоволство.

В китайската социална мрежа RedNote някои написали, че са „възмутени“ и „онемели“ от случилото се.

„Как може някой да допусне такава грешка на работа?“, гласи популярен пост, събрал над 10 хиляди харесвания.

Закъснението засегнало и обратния полет UA 199 от Шанхай до Лос Анджелис, като пътниците били принудени да изчакат шест часа заради късното пристигане на самолета.

„Трябва да променя всичките си планове за понеделник, което е много неудобно“, споделя един от пътниците пред Си Ен Ен.

Според авиационния анализатор Шукор Юсоф от Endau Analytics, инцидентът е „неприемлив“ за голяма компания като United и показва „липса на дисциплина“.

Специалистът добавя още, че такива грешки могат да костват много на авиокомпанията, включително разходи за гориво и компенсации за пътниците.

United Airlines е една от най-големите авиокомпании в света, която транспортира около 140 милиона души до над 300 дестинации годишно.      

Инцидентът с полета на United следва поредица от оплаквания към авиокомпанията, включително съдебен иск от пътник, който твърди, че пилотът го извадил насилствено от тоалетната по време на полет, както и случай с майка от Ню Джърси, която обвинява авиокомпанията, че ѝ наредили да свали тръбата за дишане на нейния медицински сложен син. 

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK