Федералната здравна агенция на Съединените щати спря рекламна кампания, финансирана с близо 250 млн. долара държавни пари, в която се предлага достъп до ваксина за COVID-19 за Дядоколедовци на територията на Щатите.
Планът, който беше замислен и представен от топ служител в администрацията на Доналд Тръмп, предвиждаше първи ваксината да получат необичаен избор служители на първа линия – всички хора, които се обличат като Дядо Коледа за празниците. Целта – те да промотират бъдещата ваксина на обществото, като в замяна първи ще получат от така чакания препарат.
Същото се предвижда и за служители, които се обличат като Баба Коледа, както и за… коледните елфи.
Идеята е на Майкъл Капуто, асистент секретар в Департамента по здраве и човешки услуги.
„Колаборацията с Дядо Коледа няма да се случи“, категорични са от департамента.
Целта на необичайната кампания била да се „победи отчаянието, да се вдъхне надежда и да се постигне национално оздравяване“. Планът на Капуто включвал специални събития преди коледните празници, в които да се включат и Дядоколедовци, за да обясняват на хората колко е важно да се ваксинират.
Капуто е отговорен и за разработването на няколко рекламни кампании, които промотират действията на Белия дом по време на пандемията. В съвсем друга участие отказа актьорът Денис Куейд, според който появата в подобни видеоклипове може да се възприеме като политическа подкрепа за втори мандат на Доналд Тръмп.
Капуто е назначен на поста в здравния департамент от администрацията на Тръмп. Той многократно е критикуван от противници на американския президент, че замаскира политическа пропаганда като важни за здравето информационни кампании.