Нов свидетел по сагата „Боинг“ разказа шокиращи подробности на какво е бил свидетел в една от фабриките на външните изпълнители на компанията, пише Си Ен Ен.
Ричард Куевас работил като механик за компанията „Стром“, наета от „Боинг“ за конструиране на самолети. Той твърди, че видял как други инженери пробивали неправилно дупки в елементи на самолетите 787 през 2023 г. Става въпрос за части, които са отпред на самолета и отговарят за запазване на конструкцията му по време на полет.
Според Куевас той подал оплакване през октомври 2023 г. към „Боинг“ за „процеси, които не отговарят на стандартите“. Няколко месеца по-късно е уволнен.
От „Боинг“ коментираха, че обвиненията били щателно проверени и това, за което говори Куевас не представлявало риск за самолетите.
От федералната Авиационна администрация коментираха в изявление, че призовават всеки, който е ставал свидетел на проблеми с авиокомпанията, да даде показания.
Според защитата на Куевас той подал оплакване до етичната комисия на компанията, тъй като вярвал, че подизпълнителят криел тези проблеми от „Боинг“. Малко след това е започнато разследване, като колегите му коментирали помежду си, че „сред тях има доносник“. Малко по-късно Куевас е уволнен.
Според него проблемите вероятно са засегнали най-малко 10 или 12 самолета, които още се произвеждат или вече са във въздуха.
Обвиненията не са нови. За подобни случки разказа и друг свидетел срещу компанията – Сам Саленпур. Той подавал сигнали за подобни проблеми с производството на самолетите 787 и 777. В продължение на две години производството на машините е спряно докато тече разследване, след което работният процес е променен.
Повече от 12 души вече свидетелстват срещу „Боинг“. Броят им се увеличи значително след като през януари врата на самолет 737 Мах се откъсна по време на полет. Миналата седмица настоящ служител на „Боинг“ заяви, че компанията се е опитала да скрие счупени части на самолет 737 Мах от регулаторите… и по-късно тези части са изгубени. Според служителя е възможно те да са поставени на самолети, които в момента возят пътници.
Липсват и документи
От компанията признават, че по разследването на изтръгнатата по време на полет врата липсват важни документи. От тях трябваше да се разбере кой е забравил да постави болтовете. Според „Боинг“ липсата на тези документи може да е била проблем още от самото начало.
От компанията поясниха, че работниците във фабриката им не са имали документ, който да постанови, че тези болтове трябва да се сложат на вратата. Така инцидентът на практика е бил неизбежен.
Машината е летяла в продължение на два месеца без нужните ѝ части.