В много градове в Южна Корея расте популярността на ресторантите, в които храната се приготвя и сервира от роботи. Причината е страхът от коронавируса и свеждането до минимум на личния контакт между хората.
Разходите за персонал са основно перо в бюджета на заведенията за хранене, но и роботите не са евтини. Един робот-сервитьор струва около 15 000 долара, като инвестицията се изплаща с години.
Роботите сервитьори обслужват бързо и сигурно, твърдят ресторантьорите. И предизвикват голям интерес сред клиентите.
Роботът може да пренесе повече ястия наведнъж и е подходящ за обслужване на големи компании или по-големи събирания. Заведенията с робосервитьори първи приеха резервации за семейни тържества.
Голям успех насред пандемията се оказаха роботите готвачи. Те могат да правят спагети, кафе и дори да пържат пиле.
Заведенията, които са механизирали изцяло кухнята си, отчитат големи продажби на храна за вкъщи по време на карантината.
Последните два месеца са катастрофални за ресторантьорския бизнес в Южна Корея. Само за март в столицата Сеул са фалирали 3 700 ресторанта. Правителството инвестира в програми за по-широко роботизиране на ресторантьорския бизнес. Растат обаче опасенията, че това ще доведе до загубата на десетки хиляди работни места.