14-годишният Харис Уолобах от САЩ почина, след като изяде пакет супер лютив тортила чипс, съобщава Би Би Си.

Майката на Харис обясни, че в петък е извикана от медицинската сестра в гимназията, в която е учил синът ѝ. 

“Каза ми, че синът ми е припаднал, след като е изял чипса, който му е дал негов приятел. Когато отидох там, той лежеше и аз попитах „какъв чипс яде?“, а след това видях опаковката на Paqui 2023 One Chip Challenge”, добави тя. 

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Според майката на Харис синът ѝ се е прибрал у дома, а след това е закаран в Спешното отделение, където е починал. 

„Беше здрав, нямаше алергии“, каза баща му Амос Уолобах. 

Семейството чака причината за смъртта от съдебната медицинска служба в Масачузетс след аутопсията. 

Има данни, че в щати като Калифорния, Тексас и Алабама има хоспитализации след употребата на чипса.

Предизвикателството е известно от 2016 г., то носи името на супер лютивия чипс One Chip Challenge. Компанията, която го произвежда е Paqui. Чипсът се продава в черна кутия с формата на ковчег. Чипсът съдържа подправки от чушките Carolina Reaper и Naga Viper Pepper. 

Производителят на чипсовете твърди, че закуската е направена от най-лютите чушки, които са налични на пазара.

Предизвикателството се случва в социалните мрежи, където потребителите се насърчават да изядат целия пакет чипс, а след това да изчакат възможно най-дълго преди да пият или ядат нещо друго. Необходимо е и реакциите им от преживяното да бъдат публикувани след предизвикателството. 

Продуктът се продава онлайн в САЩ, Великобритания, Европа, Близкия изток и Африка.

Онлайн магазините Amazon и eBay след смъртта на тийнейджъра спряха да продават чипса. 

Компанията, която произвежда чипса Paqui също разреши продуктът им да бъде свален от пазара. От там подчертаха, че предизвикателството, което и самите те рекламират, е „предназначено само за възрастни“, а не за хора със съпътстващи здравословни проблеми или алергии.

От компанията добавят, че е наблюдавано "увеличение на тийнейджъри и други лица, които не се съобразяват с тези предупреждения".

„В резултат на това, въпреки че продуктът продължава да се придържа към стандартите за безопасност на храните, поради прекомерна предпазливост, ние активно работим с нашите търговци на дребно, за да премахнем продукта от рафтовете“, се казва в съобщението.