Възможно е натрупването на лед върху самолета да е изиграло роля за инцидента. Това се посочва в предварителния доклад за катастрофата на самолет ATR-72 в Бразилия в началото на август, пише Индипендънт.

Не се посочва окончателна причина за катастрофата, при която загинаха всичките 62 души на борда на полета на 9 август.

Самолетът се разбива във Винхедо, на около 80 км северозападно от Сао Пауло.

Според доклада в самолета са били активирани детектори за обледяване, а записите от пилотската кабина показват, че вторият пилот е съобщил за „голямо обледеняване“ по време на полета, заяви на пресконференция служител на Центъра за изследване и предотвратяване на авиационни произшествия (Cenipa).

Това е накарало разследващите да заподозрат, че системата за обезледяване на самолета може да е отказала, въпреки че е необходимо допълнително потвърждение.

Експертите, с които Ройтерс се консултира, са съгласни, че заледяването може да е било фактор, но предупреждават, че докладът е предварителен и че инцидентите често са резултат от множество фактори.

Очаква се разследването да продължи повече от година.

Длъжностните лица твърдят, че макар да са били задействани сигнали за загуба на скорост, екипажът никога не е обявявал извънредна ситуация преди самолетът да се разбие. Причината за загубата на контрол остава неясна.

Самолетът ATR-72 има тревожна история на натрупване на лед, водещо до загуба на контрол, включително инцидент от 2016 г. в Норвегия, при който самолетът забуксува, но пилотът успява да си върне контрола. Подобен сценарий се разви през 2010 г., когато обледеняване и пилотска грешка причиниха катастрофата на полет 883 на Aero Caribbean в Куба, в резултат на която загинаха 68 души.

Неотдавнашната катастрофа привлече вниманието на целия свят, след като в социалните медии бяха разпространени драматични снимки на т.нар. плоско въртене на самолета.