Унгарските медии бяха изправени на нокти от предложения данък реклами, който ще ги парализира и ще затегне правителствения контрол върху тях.

Данъкът ще глътне 40% от рекламните приходи на медиите.

Най-тежък удар ще понесе най-голямата частна телевизия в страната, RTL. На второ място по гледаемост след нея е TV2, която наскоро беше продадена от германския си собственик на двама от местните мениджъри, за които знае, че са свързани с управляващата партия.

Телевизионните канали ще спрат предаванията си за 15 минути тази вечер в знак на протест, а утрешните вестници ще излязат с първи страници в черно. Общо 60 медии, включително радиостанции и сайтове, са се включили в протестната акция, която ще продължи и в петък.

Законопроектът предвижда дори компании като "Фейсбук" и "Гугъл" да бъдат обложени с данък според Ласло Шимон, депутат от управляващата партия ФИДЕС, която е внесла законопроекта за обсъждане в понеделник.

През последните години ситуацията с медийната свобода в Унгария се влоши значително. Управляващата партия прокара и реформа в съдебната система, след която вече е трудно за средствата за масово осведомяване да оспорват пред Темида правителствените решения.