„Оксфорд“ обяви думата на 2025 година. Тя е терминът „Райдж бейт", който описва онлайн съдържание, умишлено създадено да предизвика гняв или възмущение, за да генерира интернет трафик.
Изборът се прави чрез анализ на лексикалните данни през годината и публично гласуване, в което са се включили повече от 30 000 души.
Сред другите популярни словосъчетания тази година е „аура фарминг“, термин, който обобщава действията ни в социалните мрежи, чиято цел е създаването на определен обществен имидж.
Според престижния университет нарастващото използване на подобни термини отразява как дигиталните платформи променят начина на мислене и поведението на хората.
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте btvnovinite.bg във VIBER
Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK

