Онлайн услугите на Microsoft бяха засегнати от ново прекъсване сами дни след глобалния срив, който засегна голяма част от света, предава The Independent.
Компанията заяви, че проучва съобщения за потребителски проблеми при достъпа до нейните услуги, като някои съобщават, че не могат да получат достъп до имейл и други функции.
Предупреждение на уебсайта за състоянието на услугата на технологичния гигант гласи, че се разглежда проблем с „мрежовата инфраструктура“, който засяга достъпа до услугите на Microsoft.
Инцидентът идва по-малко от две седмици след глобалния срив, който засегна различни сектори като транспортни и здравни услуги. Това беше причинено от дефектна софтуерна актуализация от фирмата за киберсигурност CrowdStrike.
На своя уебсайт Microsoft обяви:
„Проучваме доклади за проблеми, свързани с услугите на Microsoft в световен мащаб. Клиентите може да изпитат забавяне при свързване с услуги на Azure. Имаме множество инженерни екипи, ангажирани да диагностицират и разрешат проблема. Повече подробности ще бъдат предоставени възможно най-скоро.“
Azure е облачна услуга на Microsoft за разработване, изпълнение на приложения и съхраняване на данни на сървъри в разпределени центрове за данни.