От технологичният гигант Microsoft, чийто системи бяха засегнати от глобалния IT срив, посъветваха потребителите си да пробват сами да оправят неработещите си системи… като ги рестартират около 15 пъти.
Въпросът „Опитахте ли се да го спрете и пуснете отново?“ е чуван от 90% от потребителите на компютри – особено такива, които се поддържат от други специалисти. Този въпрос се е превърнал в негативен синоним за мързел, като с него често се описва работата на IT специалистите в световен мащаб.
Според съобщението от Microsoft „няколко ребуута на система (около 15) могат да оправят ситуацията“. Данните, с които разполагат от свои клиенти сочат, че това е ефективен начин „на този етап“.
От компанията допълват още, че може да се изтрие определен файл от самите компютри – същото е и предложението на служители от CrowdStrike.
„Най-големият срив в IT историята“
Според шефа на Tesla и X Илон Мъск това ще се окаже най-големият подобен срив, но дали е прав?
Най-скорошният подобен срив е на компанията Meta на Марк Зукърбърг през 2021 г. Тогава паднаха системите на Фейсбук, УатсАп и Инстаграм, а случилото се засегна милиони потребители по цял свят.
Но сривът, причинен от CrowdStrike е на съвсем различно ниво. Най-близо до подобна ситуация сме били през 2017 г., когато две умишлени кибератаки свалят стотици хиляди компютри едновременно.
Дали това ще се окаже най-сериозният компютърен проблем в историята ще бъде определено от времето, което е нужно за да бъдат възстановени системите. И цената.