Все повече държави прекратяват полетите си до Израел и Ливан. Много авиокомпании, включително американски и европейски, избягват иранското и ливанското въздушно пространство заради напрежението в региона.
Националният авиопревозвач на Италия няма да лети до Тел Авив до 6 август. „Луфтханза“ и Швейцарските авиолинии спират до 8 август. Алжир пък преустанови за неопределено време полетите от и до Ливан.
В четвъртък Канада издаде известие до канадските самолети да избягват ливанското въздушно пространство в продължение на един месец поради риск за авиацията от военна дейност.
Сингапурската авиокомпания SIAL.SI също спря да лети през иранското въздушно пространство от рано сутринта в петък и използва алтернативни маршрути, като заяви, че безопасността е неин основен приоритет.
Tайванските EVA Air и China Airlines също са избегнали иранското въздушно пространство за полетите си до Амстердам в петък, показват данните на Flightradar24.
Въпреки това, значителен брой авиокомпании в петък все още изпълняваха полети до Иран, включително превозвачите от Обединените арабски емирства Etihad, Emirates EMIRA.UL и FlyDubai, както и Qatar Airways и Turkish Airlines.
Мерките на авиокомпаниите са във връзка с настабилната обстановка в Близкия изток. Нарастват опасенията за възможен конфликт в региона след убийствата на висши членове на бойните групировки „Хамас“ и „Хизбула“.
На 28 юли 12 деца и младежи бяха убити, a десетки са ранени, след като ракета удари футболно игрище в окупираните от Израел Голански възвишения. Израел обвини „Хизбула“.
Тази седмица в Бейрут беше убит високопоставен командир на „Хизбула“, а в Техеран – политическият лидер на „Хамас“. Израел беше посочен за отговорен, но Тел Авив не коментира.
Иран и „Хизбула“ заплашиха с отговор. Междувременно стана ясно, че висши ирански служители ще се срещнат с представители на регионалните съюзници на Иран от Ливан, Ирак и Йемен, за да обсъдят потенциални ответни мерки срещу Израел.
Ако в Близкия изток избухне тотална война, OpsGroup заяви, че гражданската авиация вероятно ще се сблъска с риска от прелитане на безпилотни самолети и ракети през въздушните пътища, както и с повишен риск от подправяне на GPS - нарастващо явление около Ливан и Израел, където военни и други участници излъчват сигнали, които заблуждават GPS системата на самолета, че се намира някъде, където не е.