Мостът „Моранди” в Генуа, част от който рухна вчера, е строен от 1963 г. до 1967 г. Още преди 9 години са започнали проучванията за събарянето му и построяването на нов.

Това обаче не е лесна задача, защото съоръжението с дължина 1182 метра е критично за трафика в Италия. По него минават по над 30 милиона автомобила годишно – на около 45 метра над речната долина.

Рикардо Моранди (1902 г. - 1989 г.) – един от най-прочутите италиански архитекти, използва в конструкцията обикновен и предварително подсилен стоманобетон. Именно тук според други архитекти, критици на конструкцията се крие разковничето. Според тях Моранди е сбъркал в сметките как се износват тези материали.

Неговите мостове са критикувани като красиви, но скъпи и неудачни съоръжения. Изграден по негов проект мост в Либия беше спрян от експлоатация през 2017 г. заради констатирани пукнатини.

Корозията на виадукта в Генуа е довела до чести и скъпи ремонти - явно недостатъчни, според управляващите в Италия. Те са категорични, че подобен мост не може да се срути просто от удар на мълния, нито пък при силна буря.

  • 43 минути тишина в памет на жертвите на моста "Моранди" (ВИДЕО)
  • Концесионерът на рухналия мост Генуа може да построи нов за 8 месеца
  • Кадри от охранителни камери показаха рухването на моста в Генуа
  • Компанията оператор на моста в Генуа от година знаела за проблемите му
  • В Италия утре е ден на траур в памет на жертвите от срутването на моста в Генуа
  • Продължават спасителната операция и евакуацията на граждани в Генуа
  • ЕК напомни на италианските популисти: Рим получава милиарди за пътища
  • Заради трагедията край Генуа: Извънредно положение в Италия за 12 месеца
  • Търсене, траур и въпроси без отговор след трагедията в Генуа (ОБЗОР)
  • Вратар оцеля по чудо при срутването на виадукта в Генуа