Мостът „Моранди” в Генуа, част от който рухна вчера, е строен от 1963 г. до 1967 г. Още преди 9 години са започнали проучванията за събарянето му и построяването на нов.
Това обаче не е лесна задача, защото съоръжението с дължина 1182 метра е критично за трафика в Италия. По него минават по над 30 милиона автомобила годишно – на около 45 метра над речната долина.
Рикардо Моранди (1902 г. - 1989 г.) – един от най-прочутите италиански архитекти, използва в конструкцията обикновен и предварително подсилен стоманобетон. Именно тук според други архитекти, критици на конструкцията се крие разковничето. Според тях Моранди е сбъркал в сметките как се износват тези материали.
Неговите мостове са критикувани като красиви, но скъпи и неудачни съоръжения. Изграден по негов проект мост в Либия беше спрян от експлоатация през 2017 г. заради констатирани пукнатини.
Корозията на виадукта в Генуа е довела до чести и скъпи ремонти - явно недостатъчни, според управляващите в Италия. Те са категорични, че подобен мост не може да се срути просто от удар на мълния, нито пък при силна буря.