Прегорял от стрес работник в Китай напусна работа и стана милионер благодарение на зелените банани. Той започва бизнес с онлайн търговия. Успехът на Лин е резултат от превръщането на уелнес тенденция в социалните медии - продажба на зелени банани като символ на „облекчаване на стреса“ - в бизнес възможност.
Маркетинговата стратегия включва игра на думи, при която фразата „стоп зелен банан“ на китайски език звучи подобно на „стоп тревога“.
Бананите се продават, докато не са узрели и с прикрепени дръжки, което позволява на клиентите да ги отглеждат във вази с вода, докато станат годни за консумация в рамките на една до две седмици, пише South China Morning Post.
Това е процес, който хората намират за успокояващ в сравнение с шума и суетата на много работни места
Сега 32-годишният мъж печели по два милиона юана (280 000 щатски долара) на месец от продажба на зелени банани.
Идеята хрумва на Лин по време на едно от предаванията му на живо за продажба на плодове, когато някои зрители настояват да купят банани с все още запазени дръжки.
Първоначално Лин е озадачен защо някой би купил банани по този начин, но е изненадан от положителните отзиви от първата партида, която продава като пробен период.
През март Лин си партнира с фабриката Tao Factory на Alibaba, чиито маркетингови експерти му предлагат да се съсредоточи върху маркетинговата стратегия „Спри тревожността“.
С тяхна помощ Лин предоставя на купувачите вази за лесно отглеждане, както и малки картички с мотивационни послания. Той също така модернизира опаковките.
Преди промените се правят само няколко хиляди поръчки дневно. Сега продажбите са скочили до 15 000 поръчки или около 50 000 килограма банани, продавани всеки ден.
„В крайна сметка осъзнахме, че продаваме не просто банани, а емоционална стойност“, казва бизнес партньорът на Лин Хуа Давей.
„Днешните млади потребители ценят забавлението и естетиката“, обясни Лин.
Потребителите, които купуват бананите „Спри тревожността“, казват, че отглеждането им е спокоен, медитативен процес, който им помага да се подкрепят емоционално. Понякога хората изписват имената на колегите си върху корите на бананите, преди да ги раздадат на посочените получатели.
Плодовете струват от 3 до 4 юана (40-55 щатски цента) за килограм от фермерите и се продават за 33 юана за четирикилограмов грозд, който се състои от 35-40 банана.
Тенденцията за „спиране на тревожмността“ при бананите е помогнала на много фермери, които преди това са продавали продукцията си на половин цена, понякога на загуба, казва Лин.
Мъжът обясни, че в крайна сметка той е този, който се чувства неспокоен поради огромното търсене. Той казва, че в най-натоварените си периоди почива само по пет часа на ден.
В допълнение към бананите, Лин е пуснал на пазара „Хей! Ананас“, или hei feng li на мандарин, означаваща „харесвам те“. Той също така планира да пусне и продукти от маракуя.