Американският софтуерен гигант „Майкрософт” обяви лансирането на собствен проект за социална мрежа, която обаче няма да се цели в директна конкуренция с „Фейсбук”, съобщава Си Ен Ен.
So.cl, новата социална мрежа на Майкрософт, е експериментален проект, чиято цел е да помогне на млади хора да споделят информация и да намерят други с общи интереси.
Проектът е бил завършен миналата година, но досега бил достъпен единствено за няколко колежа и университета. От днес всеки може да го използва, стига да се включи в публичния бета тест.
Подобно на „Фейсбук”, so.cl позволява на потребителите си да споделят адреси на страници и информация. Възможно е също споделянето на видеоклипове и музика.
Въпреки приликите със съществуващи социални мрежи като „Фейсбук” и Google+, Майкрософт твърди, че so.cl не цели да е пряк конкурент, а по-скоро допълнение.
„Ние очакваме учениците да продължат да използват „Фейсбук, „Туитър”, Linkedln, както и другите социални мрежи, като Bing и „Гугъл,” отбелязва информацията на сайта на So.cl.
„Надяваме се да окуражим учениците да обновят представата си за начина, по който проучването и споделянето могат да обогатят всекидневната комуникация”, казват още създателите на проекта.