Личните данни на създателя на социалната мрежа „Фейсбук” Марк Зукърбърг също са били използвани от компанията „Кеймбридж аналитика”. Това стана ясно по време на второто изслушване на милиардерът пред американския Конгрес.
Информационните агенции побързаха да направят коментар, че дори технологично напредналият създател на социалната мрежа не може да опази личните си данни.
Въпреки това Зукърбърг е категоричен, че потребителите в социалната мрежа имат достатъчен контрол върху това, което споделят и личните им данни.
„Всеки път когато някой избере да публикува нещо във „Фейсбук” – това е контрол. Това не е заровено някъде в настройките”, коментира Зукърбърг пред конгресмените. Той е категоричен, че всеки един потребител има възможността да избира какво да публикува за себе си и какво не.
В същото време милиардерът призна, че неговата компания може по-добре да обясни как работи механизмът на рекламата, който позволява т.нар микротаргетиране, което насочва рекламни съобщения с оглед на следените лични предпочитания и интереси на потребителите в мрежата.
По повод исканите нови европейски правила за сигурност за личните данни, Зукърбърг отговори, че „компанията работи по въпроса в момента”.
Милиардерът посочи, че възложените одити, които трябва да установят дали външни приложения са използвали данни от социалната мрежа, ще отнемат много време, дори месеци.
Зукърбърг заяви също, че е неизбежно да се въведе регулация в индустрията на социалните медии. „Значението на интернет в света и ролята му в живота на хората растат и мисля, че ще е необходима някаква регулация”, коментира той.