Най-големият производител на играчки в света „Лего” обяви, че ще прекрати отношенията си с петролния гигант „Шел” заради натиск от природозащитници, предаде Франс прес. „Грийнпийс” проведоха мащабна кампания, която свързва именно производителя на детски конструктори с петролните разливи в Арктика.
От юли насам над 5 млн. души са гледали видеоклип на "Грийнпийс" по YouTube със заглавие "НЕ всичко е страхотно", в което се виждат арктически пейзажи на "Лего, към които са добавени петролни платформи, полярни мечки, играещи хокей деца.
Но всичко свършва, когато целият пейзаж е погълнат от петрол. Единственото нещо, което остава, е развяващото се знаме на "Шел" и лозунгът "Шел" замърсява въображението на децата ни"
"Ние не искаме да сме част от кампанията на "Грийнпийс", заяви един от ръководителите на „Лего” Йорген Ваиг Кнудсторп, когато обяви края на многомилионната маркетингова сделка. Тя включваше продажби на играчките в бензиностанциите на "Шел" по целия свят, както и поставяне на логото на петролната компания на конструкторите, но текущият договор няма да бъде продължен.
Според информация на „Грийнпийс”, така двете компании ще прекратят партньорството си в рамките на 18 месеца.