Продуктите на Samsung Electronics, които може би не са "по-готини" от конкурентните Apple, както постанови наскоро английският съд, но успяват да затвърдят водещата си позиция на световния пазар за смартфони за сметка на компанията на създателя на iPhone-а, коментира френско-езичната телевизия „Франс 24”.
Фирмата, с логото с отхапаната ябълка, която през миналата седмица представи своя iPAD-мини в 34 страни, обаче, остава лидер на пазара на таблети.
Конфликтът в съдилищата из целия свят между Apple и Samsung, които се обвиняват взаимно в кражба на патенти за технологии и дизайн, реално се движи с променлив успех.
Основаната в Сан Франциско преди 35 години от Стив Джобс и Стив Возняк, Apple се разглежда като лаборатория за иновации, която налага непрекъснато нови модели и тенденции в мобилните комуникации. Същевременно Samsung Electronics набира сериозна преднина на пазара.
Според компанията за проучвания IDC, глобалният пазарен дял на Samsung през третото тримесечие е 31.,3 %, срещу 15 % за Apple. Анализаторите са единодушни, че успехът на южнокорейската компания се дължи на два основни фактора.
Изборът на операционната система Android на Google, тъй като тя съчетава в себе си висок клас и общодостъпност. Другият печеливш ход в маркетинговата стратегия на Samsung се крие в пускането на пазара на по-достъпни продукти, продаващи се като „топъл хляб” в развиващите се страни.
„Apple има пазарен дял от около 20% и марж от 40%, докато Samsung има пазарен дял от 40% и 20% марж. Кой ще оцелее? Без съмнение това ще бъде последният!”, обобщават анализаторите от IDC.