Шведският гигант ИКЕА обяви нови правила за изплащане на болнични на персонала. Ако не са ваксинирани и им се наложи да излязат в карантина заради контакт с COVID-19 или след положителен тест, болничните им няма да бъдат изплащани в цялост.
От централата на компанията коментираха пред Би Би Си, че „темата наистина е емоционална“, но ИКЕА трябва да се съобрази с променящите се условия.
Компании по цял свят се опитват да се справят с масовата липса на персонал, след като по-заразния вариант „Омикрон“ вкара много от хората в задължителна изолация за контакт или по болест.
За Великобритания служителите в ИКЕА, които не са ваксинирани и дадат положителен резултат за коронавирус, ще получат болничен според вътрешните правила на фирмата. Неваксинираните служители, които трябва да са в изолация заради контакт, ще получат минималният паричен болничен за целия си престой.
На Острова бяха променени правилата за поставяне под карантина, но само за ваксинираните. За неваксинираните все още този период е 10 дни.
„Напълно ваксинираните служители, както и тези, които не могат да се ваксинират поради медицински показания – бременност или други – ще получат пълната сума болничен“, коментираха от ИКЕА Великобритания.