Германското министерство на транспорта отрече днес да е знаело за технологията, използвана от „Фолксваген” за манипулирането на тестовете за емисиите на вредни газове при дизеловите автомобили. Преди месеци властите признаха, че знаят за разминаване между тестовете и реално отделяните вредни емисии, предаде Ройтерс.
„Фолксваген” призна, че е използвал софтуер за разпознаване кога колата е проверявана в център за тестове, като в такъв случай автомобилът започва да работи на икономичен режим и се инжектират химикали, които намаляват емисиите вредни газове. Така се отчитат данни от теста под реалните резултати при нормално шофиране.
Концернът съобщи вчера, че ще задели през третото тримесечие 6,5 милиарда евро за покриване на разходите, свързани с най-големия скандал в 78-годишната история на компанията, отваряйки дупка в прогнозата на анализаторите за печалбата от производство на автомобили.
Асоциацията на европейските автомобилопроизводители (ACEA) заяви днес, че приема много сериозно скандала във „Фолксваген” с манипулираните тестове за емисиите на вредни газове на дизеловите автомобили на компанията в САЩ, но отбелязва, че това може да е изолиран случай. Няма доказателства, че проблемът се отнася за целия сектор, посочи в съобщение днес асоциацията.