Руски проправителствени медии са осъществили сериозна дезинформационна кампания, която цели да задълбочи кризата около пандемията от новия коронавирус в западните страни. Това гласи вътрешен доклад на Европейския съюз, цитиран от „Файненшъл таймс“.

Докладът е дълъг девет страници и очертава голям набор от опити за експлоатация на пандемията от COVID-19 чрез разпространяване на неверни истории и фалшиви новини.

Според доклада на ЕС „усилията на Кремъл целят да предизвикат объркване, паника и страх и да попречат на хората да получат добра информация“. В текста се стига още по-далеч – това е част от по-широката стратегия на Москва да „подрие европейските общества отвътре“.

Документът очертава няколко различни типа фалшиви новини и дезинформации с адрес Русия и конкретните държави, за които са били предназначени те.

Съобщенията, които са насочени към „италианският интернет“ целят да засилят страховете за способността на националните и международните власти да управляват епидемията.

За Испания са „предвидени“ предварително апокалиптични истории, „обвиняващи капиталистите в опит да се възползват от вируса“.

Източните на информация, които се цитират в доклада на ЕС са „фалшиви персони и акаунти, свързани с държавните власти на Русия“. Те са публикували дезинформация включително по теми като Сирия и френските жълти жилетки.

„RT Испания“, които са представител на руската държавна информационна агенция, са регистрирали над 6,8 млн. споделяния във „Фейсбук“, „Туитър“ и „Редит“ със съдържание за коронавируса в периода от 1 януари до 12 март. „RT Испания“ се превърна в 12-ият най-популярен източник сред изследваните домейни, като изпреварва дори големи западни медии.

В европейският анализ пише още, че „целта на Кремъл е да разгърне десетки различни и често противоречиви наративи, които се разпространяват по официални канали, както и онлайн и чрез социалните медии“.

Европейската служба за външна дейност е отказала коментар на „Файненшъл таймс“ по темата.

В миналото Русия многократно е отричала обвиненията на Запада в използването на дезинформационни кампании, най-вече около избора на Доналд Тръмп за президент на Съединените щати.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement