САЩ обвини Русия, че разпространява фалшиви новини за новия коронавирус от Китай.
Хиляди свързани с Москва акаунти в най-големите социални мрежи – „Фейсбук“, „Туитър“ и „Инстаграм“ разпространяват антиамериканска дезинформация, заявиха във Вашингтон.
Пропагандната кампания на конспиративни теории започнала преди месец, в момент, когато жертвите в Китай бяха три, а болните - само 200 души, в град Ухан, заявиха правителствени представители пред „Франс прес“, предаде БТА.
Според тях руската кампания напомня опитите на КГБ от времето на Студената война да внуши, че СПИН е изобретение на американски учени.
„Русия цели да сее раздор и да отслабва отвътре институциите в САЩ и съюзите с тяхно участие, включително чрез подмолни и зловредни кампании“, подчерта помощник-държавният секретар по въпросите на Европа и Евразия Филип Рийкър.
Той добави, че „разпространявайки дезинформация за коронавируса, злонамерени руски играчи отново застрашават обществената сигурност с риск за глобалния отговор“ срещу епидемията.
Според американски дипломати, натоварени със задачата да противодействат на руската дезинформация, акаунти на фиктивни лица преповтарят руските нападки на английски, френски, испански, италиански и немски език.
Пропагандираните теории включват внушения, че вирусът е създаден от САЩ в рамките на „икономическта война срещу Китай“, че става дума за биологическо оръжие, разработено от ЦРУ, или за част от западна стратегия, предвиждаща разпращане на „антикитайски послания“.
В „Туитър“ се качват и лъжливи обвинения срещу съоснователя на „Майкрософт“ Бил Гейтс, чиято фондация дарява милиарди долари за международни здравни програми.
Хилядите проследени акаунти са били наблюдавани заради публикациите им за различни кризи по света - от войната в Сирия през демонстрациите в Чили до „жълтите жилетки“ във Франция.
От тях се постват почти идентични послания за коронавируса, сочи доклад, подготвен за Центъра за глобално ангажиране към Държавния департамент - орган за борба срещу дезинформационните кампании в чужбина.
Според информацията акаунтите в социалните мрежи работели съгласувано, всекидневно, използвайки еднакви фрази, ритъм и тон и можели да бъдат лесно свързани с различни руски медии.