Последни новини

Броят на жертвите при пожара в жилищен комплекс в Хонконг достигна 159 души

Броят на жертвите при пожара в жилищен комплекс в Хонконг достигна 159 души

18 г. затвор за Димитър Любенов, убил в катастрофа французин на Околовръстното в София

18 г. затвор за Димитър Любенов, убил в катастрофа французин на Околовръстното в София

Кремъл: Владимир Путин е приел някои предложения на САЩ за край на войната, готов е за нови преговори

Изследване предупреждава: Опасни усложнения при филъри могат да доведат до загуба на зрение

Разкрита е мрежа за внасяне на наркотици в затвори в Румъния чрез помощта на адвокат

Крадец вилня в магазин за алкохол и припадна до тоалетната (СНИМКИ)

Парламентът реши единодушно - оттегли Бюджет 2026

Засилен интерес към пакетите с български евромонети. И въпреки че ги има с тирове - днес свършиха

Wallexpro.com – платформата, която сбъдва амбициите на модерния инвеститор

Двама от задържаните на протеста - осъждани за шофиране след дрога и трафик на бежанци

Експерти посочиха вероятната причина за катастрофата с фуникуляра в Лисабон

След инцидент с превозното средство в началото на септември 16 души загинаха

Снимка: Reuters

Редакторски екип Редакторски екип

Публикувано в  21:27 ч. 12.09.2025 г.

Експерти посочиха пред португалски медии, че е възможно фаталният инцидент с фуникуляр в Лисабон да е бил причинен от подмяна на кабела преди шест години, предаде ДПА, цитирана от БТА.

Инженери, интервюирани от в. "Ешпресо“, обясниха, че кабел от чиста стомана е бил сменен с кабел с шест стоманени нишки и сърцевина от влакна. С течение на времето сърцевината от влакна се деформирала, докато кабелът бил под натоварване.

Тъй като кабелът е бил съставен от два материала с различни физически свойства, той е бил изложен на по-високи температури в следствие на вибрации и триене и в крайна сметка се откъснал от превозното средство, в което били пътниците. 

Фуникулярът "Глория“ се засили надолу по стръмна улица в Лисабон на 3 септември, дерайлира на завой и се блъсна в железни пилони и сграда. Шестнадесет души загинаха, а ранени бяха 21 души, някои от които тежко.

Инженери от португалския Висш технически институт, които също бяха интервюирани от местни медии, посочиха и че по релсите е имало прекалено много смазочно масло, което може да е попречило на действието на спирачната система. 

Коментарите на експертите се позовават на предварителен доклад на разследващата комисия в Португалия. Публикуването на по-подробен доклад се очаква да отнеме повече от месец.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK