Спортистите в Сочи се спускат от планински склонове, скачат от шанци и се пързалят по пътя си към златните медали, но къде са всички останали?
Въпреки че телевизионните рейтинги са доста високи, публиката явно предпочита да гледа Олимпиадата на малкия екран. Изключение прави церемонията по откриването й. Женският хокей не може да запълни дори 50% от капацитета на пързалките. Дори популярни дисциплини като бързо пързаляне с кънки и ски спускане не се радват на пълен интерес, пише Quartz.
Празните седалки обаче не се дължат изцяло на слаби продажби. Част от проблема е, че притежателите на билети дори не се появяват на състезанията. Около 80% от наличните билети са били продадени, твърдят организаторите, но заплахите за терористични атаки, логистичните затруднения и предварително отчетената липса на интерес оставят много незаети места. Близо 4000 души не са успели да стигнат до съоръженията първите два дни на Игрите.
Затова Олимпийският комитет реши да запълни дупките с „доброволци”, за да не изглеждат състезанията зле на камерите.
През 2012-а Лондон си послужи със същия прийом, но използва военни, което е особено притеснително, имайки предвид, че Сочи буквално е миниатюрен в сравнение с предишните Олимпийски игри на Острова. За Игрите в Лондон бяха пуснати в продажба 8 милиона билета. Във Ванкувър те бяха около един милион, а в Сочи са около 500 хиляди.
Докато новините са лоши за Руския олимпийски комитет, фотографите се забавляват със снимки на празната ситуация.