Малайзийският Боинг продължава да е в неизвестност и докато периметърът на издирването беше разширен до Индийския океан, френски експерти предлагат пет хипотези, за да се обясни мистерията, пише вестник „Фигаро" в анализ, цитиран от БТА.
Пожар на борда
В подобен случай нещата се развиват много бързо и екипажът няма време да се свърже с диспечерите. Така например на 3 септември 2010 г. в Боинг 747 на компанията UPS избухва пожар 22 минути след излитането. Машината не успява да се върне на летището в Дубай, откъдето е излетяла и се разбива недалеч.
Пожарът е бил предизвикан в отсека на багажното отделение, в което имало литиеви акумулатори. Загиват двата души на борда.
Самоубийство на пилота
Според американското Управление за гражданско въздухоплаване самоубийствата на пилоти съставляват едва 0,5% от смъртоносните авиокатастрофи. Според психиатри самоубийственият импулс трудно издържа на инстинкта за оцеляване по време на трите минути падане на самолета към земята.
Фазата от полета обаче, по време на която изчезна малайзийският самолет, е най-подходяща за човешка намеса. Четиридесет минути след излитането машината стига до височината, на която ще лети. След това персоналът в пилотската кабина се отпуска, един от пилотите дори може да напусне кабината и точно тогава е най-удобният момент за проява на лудост от страна на човека, останал в кабината.
Два са най-известните случая на самоубийство на пилоти - на 31 октомври 1999 г. полет на египетската компания „EgyptAir” се разбива в Атлантическия океан с 217 души и на 17 декември 1997 г. полет на сингапурската компания „Силкеър” се разбива в Индонезия със 104 души на борда.
Ракета е свалила самолета
Според експерти хипотезата е вероятна, като се вземе предвид внезапното изчезване на машината от радарите. Има и прецеденти. На 1 септември 1983 г. самолет на корейската компания „Къриън еърлайнс” е свален от съветски изтребител западно от остров Сахалин с 269 души на борда, а на 27 юни 1980 г. полет на италианската компания „Итавия” е ударен от ракета и се разбива в Тиренско море със 77 души на борда.
Есплозивна декомпресия
Хипотезата се подкрепя от факта, че в сряда стана ясно, че миналата година е била открита в САЩ пукнатина във фюзелажа на Боинг 777, като този на малайзийската авиокомпания. Това е накарало американското Управление за гражданско въздухоплаване да провери 120 самолета от този тип, които се намират в САЩ. Подобни пукнатини във фюзелажа могат да предизвикат внезапна декомпресия и самолетът да се разпадне.
Подобно нещо се случва през 2002 г. на самолет на китайската компания „Чайна еърлайнс” с 225 души на борда, който изчезва от радарите внезапно, след като се разпада във въздуха заради пукнатина във фюзелажа и структурна амортизация. Те предизвикват експлозия на машината над Тайванския проток.
Отвличане и държане на пътниците за заложници
Според експерти това ще обясни пълното „мълчание" на самолета, но пък изключването на всички уреди за връзка с диспечерите и за идентификация на машината би трябвало да се извърши от добре запознат човек с всички системи за предаване на данни.