39 европейски гари ще бъдат свързани във високоскоростна железопътна мрежа.
Базираният в Копенхаген мозъчен тръст 21st Europe иска "континентът да се почувства отново цял". Проектът Starline трябва да е готов до 2040 г. Той включва 22 000 км високоскоростна железопътна линия при очаквани скорости между 304 и 400 км/час.
Сините влакове ще бъдат проектирани според флага на ЕС, със звезди отстрани на вагоните.
Разгледай онлайн нашите промоционални брошури
Интериорът на влаковете ще включва тихи зони за отдих, удобни места за сядане, кафенета и зони, подходящи за семейства.
Свързвайки градове като Киев, Букурещ и София с Турция, Обединеното кралство и Португалия, Източна Европа ще бъде поставена на високоскоростната карта, отбелязва британското издание "Индипендънт".
Фокусът е върху свързването на държави, а не върху развитието на местни железници.
Предложеното пътуване с влак от Хелзинки до Берлин със Starline ще отнеме „малко над пет часа“, докато пътуванията от Милано до Мюнхен ще бъдат превърнати във „високочестотна връзка между големите икономически центрове“.
Съгласно плановете на ЕС за Трансевропейската транспортна мрежа 424 големи града ще бъдат свързани с пристанища, летища и железопътен транспорт.
Новата европейска железопътна мрежа може да замени нискотарифните авиокомпании и да гарантира по-устойчиви пътувания между столиците.
В предложението се казва, че плановете за въвеждане на високоскоростна услуга са „най-добрият шанс“ за Европа да постигне целите си за намаляване на въглеродните емисии, свивайки полетите на къси разстояния с до 80 процента.
Частно управлявана система ще бъде захранвана от възобновяеми източници, вместо да разчита на национални мрежи.
„Железниците винаги са били нещо повече от транспорт. Те оформяха икономики, култури, дори национални идентичности. Днес се нуждаем от тях, за да направят същото за Европа“, коментират от 21st Europе.
Високоскоростната железопътна система ще създаде милиони работни места в инфраструктурата, инженеринга и услугите.
Планира се унифицирана система за продажба на билети и системи за сигурност, управлявани от AI на гарите.
Цените на билетите „трябва да бъдат значително по-ниски“ от полетите на къси разстояния и съществуващите железопътни услуги, посочват от 21st Europe.
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте btvnovinite.bg във VIBER
Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK