„И при нас услугата може да стане добра – когато е на пазарен принцип, не с държавна субсидия. В България ще стане, когато по линията София, Пловдив, Бургас влакът пътува със 160 км/ч.“

Това каза в предаването „Тази сутрин“ Петър Бунев,  председател на Синдиката на железничарите към КНСБ.

„Частните превози не гарантират по-добра услуга – това го доказа опита в страните, в които го направиха. Дори в Англия където приватизираха железниците, се готвят за ренационализация“, уточни той.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

По думите му пътническите превози с влак са „скъпо удоволствие“, защото трудно носят печалбата, която носят товарните.

Относно съкращението в „БДЖ – Товарни превози“ синдикалистът коментира, че по-скоро става въпрос за покани към служителите с предложение за компенсацията.

Според Бунев ще има служители, които може да приемат и после да отидат в Националната компания „Железопътна инфраструктура“   (НКЖИ) или в „Пътнически превози“, където се търсят хора.

На среща днес в БДЖ профсъюзите ще направят отстъпка относно договореното увеличение на заплатите с 15%, каза още Петър Бунев. Очаква се да се договорят увеличение от 144 лв. за всички служители.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK