Зрителски сигнал до bTV показа как след катастрофа на АМ "Тракия" множество автомобили решават да се движат в насрещното платно, за да избегнат образувалата се 5-километрова тапа.

В студиото на предаването "Тази сутрин" председателят на Българската асоциация на пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров заяви, че до подобни ситуации се стига заради пропуските в организацията на движението по пътищата у нас.

Снимка: bTV

"По магистралите в други страни има т.нар. информационни табла, които предупреждават за подобни ситуации. Когато има инцидент, задръстване, запрашаване, движението се пренасочва и подобни неща се предотвратяват. Трябвало е движението да се отбие по обходен маршрут", каза Тодоров.

Той добави, че действията на попадналите в задръстването от видеото са били неправилни и опасни и единственото необходимо е било те да проявят търпение.

Председателят на асоциацията разкритикува и състоянието на магистралите у нас, като обясни, че те не са оборудвани, за да понесат както големия трафик през летните месеци, на който се дължи и големия брой инциденти, така и определената максимална скорост от 140 км/ч, като от Българската асоциация на пострадалите при катастрофи ще настояват тя да бъде намалена до 120 км/ч.

Вижте целия разговор във видеото.