Туристическият бранш се опасява от ефекта на доминото след фалита на британския туроператор „Томас Кук” и българския „Астрал Холидейз”.
Лятото беше изключително трудно – започна с празни шезлонги по плажовете и приключи с фалити, а за следващия сезон всеки прави спасителен план сам за себе си, твърдят хотелиери по морето.
Вълчо Вълчев, управител на един от големите хотели в „Слънчев бряг”, в който са настанявани туристи на „Томас Кук”, обясни, че шокът е бил голям.
„Сезонът тръгна драматично, почти успяхме да наваксаме загубите накрая и тази новина ни покоси. Ние сме хотел партньор на „Томас Кук”, работим 17 години с тях, загубите ни са за 497 000 евро неизплатени задължения за текущия сезон. Ще понесем този удар, но това ще ни накара да преразгледаме политиката си за реинвестиции в сектора, като обновяване на хотелската база например”, обясни Вълчев.
По думите му след консултация с юристи е станало ясно, че най-лесният начин да си търсят парите, е чрез индивидуален иск.
Според Георги Илиев от Бургаската туристическа камара, който от десетилетия се занимава с туризъм, това е едно голямо предизвикателство. Държавата трябва да помогне с облекчения, за да излязат хотелиерите от затрудненото положение, смята той.
Превозвачи, които имат неизплатени договори с „Астрал Холидейз” обявиха, че настояват за среща с министъра на туризма. Няма да имаме доверие да работим с нито една туристическа фирма, както сме работили до сега, не знам как ще оцелее браншът, посочи още представител на превозвачите.