Поредица от инциденти с трамваи в София. Във вторник вечерта трамвай дерайлира и блокира движението. Той е излязъл от релсите и се е забил в тротоара. Подобен инцидент имаше и миналата седмица.

Единият инцидент стана на бул. „Константин Величков“, а другият – на бул. „Александър Стамболийски“.

Направени са измервания на релсовия път на бул. „Константин Величков“. Установено е, че той е в добро техническо състояние и с износвания, които отговарят на правилника за експлоатация на трамваен релсов път.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Това обясни в „Тази сутрин“ Асен Ценков, зам.-директор „Релсов път“ в Столичен електротранспорт.

„Като основна причина се установява несъобразена скорост на ватмана. По неговите думи той се е движил с 30-35 км/ч, но в трамваите няма скоростомер и не може да се установи с каква скорост е преминал през участъка. Самият факт обаче, че повече от 50 м не е успял да овладее мотрисата и да спре е показателно за скорост“, обясни Асен Ценков.

Аварийни екипи са намерели части от ролкови лагери в близост до релсовия път. Възможно е и попадането на чуждо тяло, но няма как да се установи, уточни той.

„Има вътрешни правила за санкции. Най-сериозното наказание за ватмана ще бъде за неовладяване на превозното средство. Санкцията е административна, не финансова“, каза зам.-директорът в Столичния електротранспорт.

По отношение на инцидента на бул. „Александър Стамболийски“ той е предизвикан заради неправилно отваряне на автоматичната трамвайна стрелка, уточни Ценков.

По думите му средният живот на покрит релсов път е максимум 15 години. Това означава, че на този период той трябва да се подменя.

„За участъка на „Константин Величков“ пътят е в експлоатация 24 години и е в сравнително добро техническо състояние“, посочи Асен Ценков.

Има и участъци, които са в експлоатация над 40 години.