Поредица от инциденти с трамваи в София. Във вторник вечерта трамвай дерайлира и блокира движението. Той е излязъл от релсите и се е забил в тротоара. Подобен инцидент имаше и миналата седмица.
Единият инцидент стана на бул. „Константин Величков“, а другият – на бул. „Александър Стамболийски“.
Направени са измервания на релсовия път на бул. „Константин Величков“. Установено е, че той е в добро техническо състояние и с износвания, които отговарят на правилника за експлоатация на трамваен релсов път.
Разгледай онлайн нашите промоционални брошури
Това обясни в „Тази сутрин“ Асен Ценков, зам.-директор „Релсов път“ в Столичен електротранспорт.
„Като основна причина се установява несъобразена скорост на ватмана. По неговите думи той се е движил с 30-35 км/ч, но в трамваите няма скоростомер и не може да се установи с каква скорост е преминал през участъка. Самият факт обаче, че повече от 50 м не е успял да овладее мотрисата и да спре е показателно за скорост“, обясни Асен Ценков.
Аварийни екипи са намерели части от ролкови лагери в близост до релсовия път. Възможно е и попадането на чуждо тяло, но няма как да се установи, уточни той.
„Има вътрешни правила за санкции. Най-сериозното наказание за ватмана ще бъде за неовладяване на превозното средство. Санкцията е административна, не финансова“, каза зам.-директорът в Столичния електротранспорт.
По отношение на инцидента на бул. „Александър Стамболийски“ той е предизвикан заради неправилно отваряне на автоматичната трамвайна стрелка, уточни Ценков.
По думите му средният живот на покрит релсов път е максимум 15 години. Това означава, че на този период той трябва да се подменя.
„За участъка на „Константин Величков“ пътят е в експлоатация 24 години и е в сравнително добро техническо състояние“, посочи Асен Ценков.
Има и участъци, които са в експлоатация над 40 години.