За студ в новите електробуси в градския транспорт на София сигнализират зрители на bTV.

Причината е, че батериите на модерните превозни средства не стигат, за да работи парното.

Пътник, който използва автобус №74 всеки ден, твърди, че откакто са електрически, в салона е студено.

Водачът шофира със зимна шапка, дебело яке и ръкавици.

Eкипът ни измери температурата в салона – оказа се, че вътре е 6°.

Шофьорите споделят, че по линия №60 в електобусите е още по-студено.

„Това е така, защото по различни причини се забави изграждането на една от зарядните станции“, обяви инж. Евгений Ганчев, директор на "Столичен електротранспорт" ЕАД.

Електрическите автобуси в София се задвижват от бързозарядни кондензатори.

Зареждат се на последните спирки за 7-8 минути и могат да изминат 20 км с един заряд.

По думите му до два месеца зарядните станции ще бъдат пуснати.

„Тези електробуси имат пробег 20 км, но са пуснати по линия, които е 25 км“, обяви общинският съветник Борис Бонев и показа снимка от 6 януари на закъсал електробус, теглен от дизелов камион.

Около и малко над 1 млн. лв. струва един електрически автобус. 10 града в България са закупили или са в процедура по закупуване на електрически автобуси.

Гледайте повече във видеото!