За студ в новите електробуси в градския транспорт на София сигнализират зрители на bTV.
Причината е, че батериите на модерните превозни средства не стигат, за да работи парното.
Пътник, който използва автобус №74 всеки ден, твърди, че откакто са електрически, в салона е студено.
Водачът шофира със зимна шапка, дебело яке и ръкавици.
Eкипът ни измери температурата в салона – оказа се, че вътре е 6°.
Шофьорите споделят, че по линия №60 в електобусите е още по-студено.
„Това е така, защото по различни причини се забави изграждането на една от зарядните станции“, обяви инж. Евгений Ганчев, директор на "Столичен електротранспорт" ЕАД.
Електрическите автобуси в София се задвижват от бързозарядни кондензатори.
Зареждат се на последните спирки за 7-8 минути и могат да изминат 20 км с един заряд.
По думите му до два месеца зарядните станции ще бъдат пуснати.
„Тези електробуси имат пробег 20 км, но са пуснати по линия, които е 25 км“, обяви общинският съветник Борис Бонев и показа снимка от 6 януари на закъсал електробус, теглен от дизелов камион.
Около и малко над 1 млн. лв. струва един електрически автобус. 10 града в България са закупили или са в процедура по закупуване на електрически автобуси.
Гледайте повече във видеото!