Дълбоки напуквания по пътното платно има, но проектантска или техническа грешка няма – това е мнението на строителя на обекта ден, след като проблемите с трасето на ключовия столичен "Лъвов мост" се превърнаха в медийна тема. На брифинг техническият ръководител на обекта подчерта, че дилатационните фуги ще бъдат коригирани, но в момента времето не го позволява.

„Фугите са общо 4, служат за обиране и разпределяне на напрежението, за да не бъде конструкцията компрометирана – а от температурата и натоварването всичко леко се движи (…) При положителни температури асфалтът си поема напреженията, когато температурите паднат, той става по-нееластичен“, обясни инж. Петър Стойчев.

По думите му такива нацепвания са нормални и се коригират, но при по-високи температури и след почистване на фугите.

„Искам да уверя всички, че мостът няма да падне. Такива дефекти в асфалта се появяват, нищо скандално не е станало“, заяви и Диана Русинова от Европейския център по пътна безопасност.

Съоръжението след 3 г. ще стане на 10 г. – нима очаквате, че не му трябва никаква поддръжка, запита тя.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement