Дълбоки напуквания по пътното платно има, но проектантска или техническа грешка няма – това е мнението на строителя на обекта ден, след като проблемите с трасето на ключовия столичен "Лъвов мост" се превърнаха в медийна тема. На брифинг техническият ръководител на обекта подчерта, че дилатационните фуги ще бъдат коригирани, но в момента времето не го позволява.

„Фугите са общо 4, служат за обиране и разпределяне на напрежението, за да не бъде конструкцията компрометирана – а от температурата и натоварването всичко леко се движи (…) При положителни температури асфалтът си поема напреженията, когато температурите паднат, той става по-нееластичен“, обясни инж. Петър Стойчев.

По думите му такива нацепвания са нормални и се коригират, но при по-високи температури и след почистване на фугите.

„Искам да уверя всички, че мостът няма да падне. Такива дефекти в асфалта се появяват, нищо скандално не е станало“, заяви и Диана Русинова от Европейския център по пътна безопасност.

Съоръжението след 3 г. ще стане на 10 г. – нима очаквате, че не му трябва никаква поддръжка, запита тя.