26 хиляди нарушения е отчела камерата поставена на бул. „Сливница“ само за две седмици. След 35 дни протести на мястото, където бяха пометени и убити Ани и Явор, хората твърдят, че направеното до момента не е достатъчно.

Снимка: bTV

„Не виждаме промяна. Шофьорите все така безразсъдно си карат. Не сме видели да има полицейско присъствие. На 5 юни в 16:37 часа са засечени 167 км/час по тази отсечка, което не е нормално. Трагедията, която се случи, за тях не значи нищо – те са недосегаеми“, каза Милена Жаафар, една от протестиращите.

Снимка: bTV

„Искаме да се криминализира шофирането с над 50 км/час над допустимото. Всичко е до съзнанието на хората. Когато не им бръкнеш в джоба, те се мислят за недосегаеми. Аз нямам обяснение“, добави тя.

Близо 600 камери следят трафика в София, Скоро на бул. „Сливница“ ще бъде поставена камера за контрол на скоростта. 

„Имаме острови, мантинела, допълнително осветление, а светофарите работят и през нощта. Предстои поставянето на бетонни ограждения и в останалата част на булеварда в този участък. Отчитаме сериозни нарушения на скоростта. Очакваме доставката на още пет камери за скорост“, уточни Дончо Барбалов, зам.-кмет на София.

Снимка: bTV

Той отчете, че превишение на скоростта има и на бул. „Тодор Александров“, който е успореден бул. „Сливница“. 

„За един месец имаме 42% от автомобилите в едната посока и 57% в другата посока от преминаващите моторни превозни средства са минали с превишена скорост. В едната това са 115 000 коли, а в другата 150 000. На Околовръстното имаме своеобразни рекорди от по 238 км/час при ограничение 80 км/час“, добави Барбалов.

Шофьорите превишили скоростта обаче няма как да бъдат санкционирани, казва Тенчо Тенев, бивш началник на отдел „Пътна полиция“.

„Скоростите са големи. Пътната полиция трябва да осъществява контрол на посочените мест. Тези камери са информативни табла, които показват само моментната скорост без да правят запис на движението на автомобила. Без този запис няма как да бъдат санкционирани“, допълва Тенчо Тенев.

Според него силите на „Пътна полиция“ не могат да контролират всички опасни участъци и добави, че от предходното ръководство на МВР е отхвърлено увеличаване на щатните бройки с още 30.

Снимка: bTV

„На първо време, докато дойдат стационарните камери от Столичната община, която ще ги подари на полицията, трябва да има постоянно екип на Пътната полиция, който да работи с камера за скорост на посоченото място и от едната страна, и от другата страна. Това не е такъв голям проблем и да се вижда, че се работи особено нощно време. Това е въпрос на организация“, посочи Тенев.

Протестите на мястото, където Ани и Явор изгубиха живота си ще продължават докато има реални мерки.