Хората все по-малко се интересуват от скандали в рамките на предизборна кампания. Интересът към сензациите намалява, а публиката е отегчена. Това коментира председателят на СЕМ Соня Момчилова за изводите от специализирания доклад на регулатора.
„Тази умора води до безучастност и апатичните от избори на избори съвсем се увеличават. Тенденцията може да се отдаде и на това, че липсва смисъл, липсва съдържание, което да мотивира хората да отидат до урните“, добави Момчилова.
bTV е предпочитаната телевизия сред зрителите в изборния ден, показва съвместен доклад на Съвета за електронни медии и "Екзакта Рисърч Груп" за предизборната кампания за 48-ото Народно събрание и за източниците на информация по време на избори.
Председателят на СЕМ отчете и че хората все повече се информират със скролване в телефоните, не толкова с традиционните медии, което също е повод за дискусия в по-голям дебат.
„Много бързо трябва да се намери тази формула за възстановяване на автентичния интерес – любопитството“, обясни Момчилова.
Четирите изследвания са проведени по време на предизборната кампания през март, юли и ноември 2021 г., както и предизборната кампания през септември 2022 г. чрез пряко полустандатизирано интервю лице в лице. Последното изследване проведено в периода 22-27 септември 2022 г. сред 1050 души в 71 населени места.