Правописна грешка и неточни данни в електронните табла на градския транспорт в Пловдив привлякоха вниманието на граждани.
Спирката, изписана „Пловдивски унивИрситет”, предизвика оживени коментари в социалните мрежи и в града.
„Някой е допуснал грешка. Смешно е, но това не зависи от обикновените граждани”, коментираха пловдивчани.
От общината обясниха за bTV, че причината за проблема е бъг в системата, а не правописна грешка.
„Всички тези оперативни намеси, които се случват по няколко пъти на ден, неволно могат да повлияят върху системата. Най-често тя много бързо се самоизчиства, но някой път остават такива бъгове, които наистина трябва целенасочено да ги открием, за да ги поправим”, обясни Борислав Кръстев, директор на ОП „Организация и контрол на транспорта” - Пловдив.
Оказва се, че смяната и въвеждането на нови надписи се извършва изцяло ръчно. Прави се от администратора на общинското предприятие.
Системата не притежава функция за автоматична корекция на правописа. Затова редактори се оказват гражданите на Пловдив, които съобщават за проблема по телефона.
Ден след заснемането на табелата с правописната грешка екип на bTV отново се върна на спирка номер 401. Надписът на електронното табло обаче отново беше същият.
Освен правописната грешка, системата не дава и информация след колко време ще дойде следващият автобус.
Оказва се, че три години след старта на електронната система все още значителен брой автобуси от градския транспорт не са свързани с нея. Някои шофьори пък умишлено саботирали работата на системата, като не се чекират при преминаване през съответната спирка, обясняват от общината.