88% от децата, явили се на матурите след 4. клас, не могат да обяснят значението на думата „пожарникар“, съобщиха от Министерството на образованието и науката.

Според МОН се забелязва обедняване на речника на децата, като думите, чието значение учениците не знаят, се увеличават.

Оказва се, че много от децата са посочили, че пожарникар е този, който гаси пожари. Това обаче не се зачита за верен отговор.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

„Всъщност тук става въпрос за неумение на децата да изведат значението правилно и коректно. Липсва умението да дефинират правилно значението на думата“, каза в „Тази сутрин“ Евгения Костадинова, шеф на дирекция „Съдържание на предучилищното и училищното образование“ към МОН.

С тези критерии за оценяване не е съгласна Ирина Абаджиева-Репуц от Инициативния родителски комитет.

„Разбира се, че пожарникарят е човек, който се бори със стихията огън, или който гаси пожар. Това е най-простият и верен отговор. И децата, които са отговорили по този начин, за съжаление не са оценени като най-правилен отговор от министерството“, коментира Репуц.

Представителят на МОН репликира, че в този отговор липсва ключовата дума „професия“.

Директорът на 107. ОУ в София Данко Калапиш напомни, че децата учат за професията пожарникар още в 1. клас. Той вижда проблем във факта, че най-малките не четат книги и на са им четени приказки преди това, но не вини за това родителите.

„В моето детство имаше занимания „Приказен свят“. В момента за съжаление такива занимания все по-рядко наблюдаваме в училищата“, коментира училищният директор.

Гледайте целия разговор във видеото!