Нови опити за измама в пунктовете за годишни технически прегледи (ГТП). За това сигнализират служители от бранша.

Преди месец, когато се въведе новата система, много автомобили имаха проблем с преминаването на прегледа. Това доведе и до нова „бизнес ниша“ у нас.

В някои от случаите става въпрос за катализатори, които могат да бъдат взети под наем за няколко часа.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

При друга схема хора взимат коли под наем, които са изправни, и се закачат. Така те влизат в обсега на камерите, които се следят от „Автомобилна администрация“. По този начин техните автомобили, които са технически неизправни, минават прегледа.

„Държавата трябва да влезе в ролята си чрез контрола на техническите пунктове. Има достатъчно методи, които са записани в наредбата чрез таен клиент, чрез лаборатория, която е собственост на „Автомобилна администрация“, коментира в „Тази сутрин“ Красимир Пъргов, собственик на пункт за ГТП.

По думите му и автосервизите нямат никакви регулации.

„През последните седмици постъпиха сигнали както от собственици на пунктове, така и от граждани. Има сигнали и от МВР. Всеки един ще бъде проверен“, каза Дамян Войновски, изпълнителен директор на ИА „Автомобилна администрация“.

Той обясни, че в момента е много лесно да се проследи кой автомобил къде отива на преглед и какво показват показанията на уредите.

„По този начин лесно се идентифицира къде има нелоялна практика и съмнителен преглед“, допълни Войновски.

Сред сигналите са такъв за автомобил, който е върнат от един пункт за прегледи, а след това го е минал успешно в друг.

Има и сигнал от МВР за автомобил, който е минал технически преглед и е представен за регистрация, а е с видими неизправности.

За председател на комисия и техническите специалисти глобите започват от 1500 лв. При повторно нарушение тя е двойна. При по-тежки нарушения те могат да бъдат заличени от регистъра и след това нямат право една година да работят в пункт за прегледи.

За собствениците на пунктовете глобите започват от 3000 лв. като при груби нарушения разрешителното се отнема и се прекратява регистрацията на пункта.