Наближава финалът на първите награди за инфлуенсъри в България. Целта е да се превърне в регулярно събитие на ежегодна база. "Атика Ева" и United Partners обединяват сили в един актуален проект, с който да отличат най-успешните създатели на дигитално съдържание в различните интереси и сфери на тяхната дейност.

48 интернет звезди ще бъдат представени в 12 различни категории в зависимост от сферата на работата им. Във всяка категория има по четирима номинирани, които са селектират на база разпознаваемост, ефективност и доверие.

Жури от изявени професионалисти в света на PR практиките, социалните мрежи, маркетинга и шоубизнеса пък ще оценяват всички номинирани в различните категории.

Журналистът и инфлуенсър Ирина Денева и Мария Гергова-Бенгтссон, която е член на журито, гостуваха в студиото на "Тази сутрин", за да споделят повече за наградите за инфлуенсъри.

"Хора, интересни с начина си на живот, има много години. Хора, които създават тенденции и влияят на вкусовете на останалите хора, също има отдавна - още от времето на музите на Анди Уорхол, а и много преди това", обясни Ирина Денева какво е инфлуенсър за нея.

"За бизнеса инфлуенсърите са новата медия, новият комуникационен канал, нов начин за създаване и разпространяване на информация, за да може да се достигне до съответната аудитория", каза Мария Гергова-Бенгтссон.

"Тази идея се роди преди доста години. Инфлуенсърите за нас са изключително важни партньори. Едни награди дават възможност да се отличат най-добрите, да се покажат стандартите за качество на работа на инфлуенсърите", споделя Бенгтссон за идеята за създаването на конкурса.

"Когато избирахме категориите – спряхме се в крайна сметка на 14, се стараехме да обхванем всички възможни категории, в които инфлуенсърите работят", допълва тя.

"Има много ясни и точни критерии, които включват както качеството на съдържанието и аудитория, така и креативното поднасяне на информацията", обясни Бенгссон как ще бъдат избрани победителите.