Загуба на детски живот, цяло семейство в болница, политик с обвинение, два разбити автомобила и множество разменени обвинения – това за момента е равносметката след тежката катастрофа край с. Загорско, при която колата на лидера на ДОСТ Лютви Местан удари друга, в която загина 6-месечно бебе.

Все още държавните експерти, наети от обвинението, не са се произнесли окончателно. Затова обвинението срещу Местан засега стъпва на първоначалния оглед и на свидетелски показания. Днес за първи път роднините на почерненото семейство говориха за тежкия инцидент, а независими експерти започнаха да търсят своята истина.

Според прокуратурата бившият председател на ДПС е отнел предимството на другия водач. Днес книжката му временно беше отнета.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Самият Местан обаче не е съгласен и твърди, че зверският удар е дошъл след завоя, защото другата кола се е движела в насрещното: „Ако съм пресякъл предимството, тази кола (неговата-б.р.) трябваше да бъде ударена отляво, защото завивам отляво. Отляво тази кола е непокътната, тази кола е ударена фронтално (…) Категорично ударът е в дясното на мен платно, ляво на него”.

Близките на пострадалите са категорични, че шофьорът не е карал с превишена скорост и Местан е отнел предимство.

„Твърди, че се е движел с 90, максисум до 100 километра в час. Видях колата, прецених, че ще спре на знака „Стоп”. Тръгна да излиза, вика, и аз вече нямах време за реакция, опитах се максимално вляво да избегна удара”, разказа братовчедът на шофьора Фердун Юсеин. 

В с. Първица са гневни, че прокуратурата пусна под парична гаранция Местан.

Те изразиха мнение, че гаранцията е твърде малка и заради контактите си, политикът може да се окаже невинен.

Три дни след трагедията, семейството още не може да погребе 6-месечното бебе, защото родителите му са в болница.

Видимостта на кръстовището е намалена, защото отляво колите идват от завой. Те се движат с до 90 км/ч, няма друго ограничение.

Според Института за пътна безопасност включването е опасно, но от АПИ са категорични – то е съгласувано с полицията.

През последните години на това място има две тежки катастрофи с шестима ранени.

Пътят Кърджали – „Маказа” е част от трансграничен коридор №9 и е проектиран за скорост от 80 км. в час, но при липса на ограничение, допустимата скорост по закон е 90 км.