Загуба на детски живот, цяло семейство в болница, политик с обвинение, два разбити автомобила и множество разменени обвинения – това за момента е равносметката след тежката катастрофа край с. Загорско, при която колата на лидера на ДОСТ Лютви Местан удари друга, в която загина 6-месечно бебе.
Все още държавните експерти, наети от обвинението, не са се произнесли окончателно. Затова обвинението срещу Местан засега стъпва на първоначалния оглед и на свидетелски показания. Днес за първи път роднините на почерненото семейство говориха за тежкия инцидент, а независими експерти започнаха да търсят своята истина.
Според прокуратурата бившият председател на ДПС е отнел предимството на другия водач. Днес книжката му временно беше отнета.
Самият Местан обаче не е съгласен и твърди, че зверският удар е дошъл след завоя, защото другата кола се е движела в насрещното: „Ако съм пресякъл предимството, тази кола (неговата-б.р.) трябваше да бъде ударена отляво, защото завивам отляво. Отляво тази кола е непокътната, тази кола е ударена фронтално (…) Категорично ударът е в дясното на мен платно, ляво на него”.
Близките на пострадалите са категорични, че шофьорът не е карал с превишена скорост и Местан е отнел предимство.
„Твърди, че се е движел с 90, максисум до 100 километра в час. Видях колата, прецених, че ще спре на знака „Стоп”. Тръгна да излиза, вика, и аз вече нямах време за реакция, опитах се максимално вляво да избегна удара”, разказа братовчедът на шофьора Фердун Юсеин.
В с. Първица са гневни, че прокуратурата пусна под парична гаранция Местан.
Те изразиха мнение, че гаранцията е твърде малка и заради контактите си, политикът може да се окаже невинен.
Три дни след трагедията, семейството още не може да погребе 6-месечното бебе, защото родителите му са в болница.
Видимостта на кръстовището е намалена, защото отляво колите идват от завой. Те се движат с до 90 км/ч, няма друго ограничение.
Според Института за пътна безопасност включването е опасно, но от АПИ са категорични – то е съгласувано с полицията.
През последните години на това място има две тежки катастрофи с шестима ранени.
Пътят Кърджали – „Маказа” е част от трансграничен коридор №9 и е проектиран за скорост от 80 км. в час, но при липса на ограничение, допустимата скорост по закон е 90 км.