Недопустимо безхаберие от страна на стопанина на пътя относно избраните пътни знаци за обозначаване на разклони и въвеждане на ограничения в зоната на тези разклони - това са първите изводи на Института за пътна безопасност за мястото на катастрофата с лидера на ДОСТ Лютви Местан.
Експертите са използвали публично достъпни триизмерни изображения за анализа си, а утре ще направят и оглед на района. Очаква се резултатите да са готови до седмица.
"Ограничения на скоростта няма. Ще си припомни ли някой от отговорните институции, че това е първокласен път с интензивен международен трафик, особено през летния сезон, т.е. ползва се от хора, които не познават района и реално биват подведени от пътните знаци?", питат от организацията.
От 2013 г. до момента на този пътен участък са станали множество тежки пътнотранспортни произшествия, като по-голямата част от тях са на кръстовища, отбелязват още експертите.
Данните са към юли 2018 г. с източник Google Street View.
Разклон Загорско (място на катастрофата). Какво виждат пътуващите към Маказа:
Разклон Загорско (място на катастрофата). Какво виждат пътуващите към Кърджали:
Разклон Садовица – в съответните посоки:
Разклон Градинка с пешеходна пътека: