След ускорителя на елементарни частици столичният „Люлин“ стана известен и с още един транспортен възел. Кръговото за Банкя или както е по-популярно – „Елипсата“.

Снимка: bTV

Групите в социалните мрежи преливат от снимки с катастрофи от това място.

Следите от конфликтните ситуации личат навсякъде покрай кръговото, като не са пощадили и стълб, който се е превърнал в хармоника. На метри по-нататък пък се натъкваме на поредната катастрофа.

Снимка: bTV

Мантинела, знак или стълб от осветлението - почти няма част от околната инфраструктура, която да не е пострадала.

Само за едно завъртане по движението успяваме да преброим цели шест, буквално отсечени лампи, вследствие на ударите.

Снимка: bTV

Натъкваме се на рискова ситуация - два автомобила от най-дясно влизат директно в средна лента. За щастие, вместо удар се чуват само клаксони.

Снимка: bTV

Въпреки че платното е достатъчно широко, маркировката оказва движение само в една лента. Това допълнително бави движението.

В „Дървеница“ се намира едно от най-съвременните кръгови в София. Конфликтни точки на практика няма. Специални елементи разделят движението. Шофьорите от дясна лента се насочват само към първия изход. Тези от ляво - към останалите възможни.

Надежда Дойчева и Иван Недялков казват, че стават по шест катастрофи на ден заради несъобразена скорост. Те коментираха, че кръговото е „разрушител“ и са виждали коли да се обръщат по таван.