„Обикновено тези продукти, когато им погледнете етикета, ще видите, че имат 20-30 най-различи съставки. Тези гуми, които са предназначени да задържат вода – гума ксантан, карагенан, агар и т.н., са обикновено индикаторът, че в този продукт намерението на производителя е да ни продаде повечко вода“, каза Богомил Николов от „Активни потребители“. 

По думите му потребителят не обръща внимание много на съдържанието и много трудно различава продуктите на пазара.

„Ако всичко се обозначава достатъчно ясно, хората лесно ще наклонят везните в една посока. Дали ще бъде стандарт, или някакъв вид етикет, който отличава стоките, няма значение. Важното е хората да му вярват и това изключително много ще ни улеснява при избора. Дори експертите се затрудняват да различат двата вида кашкавал – този, който е по класическа технология и този, който е забъркан в казан“, каза Богомил Николов. 

По думите му рискът от въвеждане в заблуждение преобладава.

„Той не е нов този процес, но сега условията са такива, че изкушението да го правят е по-голямо. По този начин се намалява себестойността, заместват се по-скъпи съставки с по-евтини или се печели време“, допълни той. 

Николов коментира и сайта на служебното министерство за цените на продуктите. Според него в момента той не е особено полезен за потребителите, а по-скоро за анализаторите и държавата.