Малко вероятно е да е допусната техническа грешка, която да е довела до инцидента в тунел „Железница“. Минното строителство, към което се причислява и тунелното, е подчинено на строги правила, които, ако не се спазват, ще има много подобни инциденти.
Това заяви ръководителят на Катедрата по хидрогеология и инженерна геология в Минно-геоложкия университет проф. Стефчо Стойнев. Той е сред участниците, които са изготвили геоложкото проучване за проекта.
За „Тази сутрин“ той заяви, че в южната зона на тунела, където се случи срутването на скалната маса, е геотехническите условия са сложни и с много тектонски нарушения на скалния масив.
По думите му нарушенията са характерни за целия тунел, но именно в тази зона са концентрирани.
„В геоложко време скалите са претърпели размествания при висока температура, като в резултат целостта им е нарушена, а в отделни зони са променени до глина“, коментира той.
Професорът уточни, че плочите са трошливи и лесно се повлияват от вода. Стойнев беше категоричен, че това не е най-тежкият участък, по който се работи в момента и заяви, че не е имало данни и симптоми за подобна авария.
Според него една от причините хората да бъдат спасени е добрата организация на техните колеги.
Вижте още във видеото!