Изграждането на тунел „Железница“ беше съпътствано от редица скандали и неизвестни, включително за това коя фирма ще го построи.

Тунелът е най-дългият, строен някога у нас – дължината му е 2 км. Стойността на проекта е над 200 млн. лв. Това е и едно от най-сложните за изпълнение технически съоръжения.

Първият скандал стана след репортаж на bTV през април 2017 г., когато стана ясно, че са изчезнали документите от първата тръжна процедура по избор на изпълнител. Тогава прокуратурата повдигна обвинение на един от членовете на комисията към Пътната агенция. Към момента делото е в задънена улица и не е ясно как са изчезнали документите от една от най-пазените стаи в държавата.

Година по-късно започна втората тръжна процедура. В края на лятото на 2018 г. консорциум, начело с „Джи Пи Груп“, печели обществената поръчка. Няколко месеца по-късно премиерът Бойко Борисов заяви, че фирмата няма да участва в поръчки с европейско финансиране.

„Джи Пи Груп“ бяха извадени заради два скандала. Основният беше некачественият ремонт на ул. „Граф Игнатиев“ в столицата.

Вторият беше свързан с журналистическо разследване на „Бивол“, че фирмата е унищожила документи, доказващи злоупотреби с еврофондове.

Ден, след като премиерът обяви, че вади фирмата от обществени поръчки, „Джи Пи Груп“ изненадващо заявиха, че сами се отказват от строителството на тунела.

Месец след това, тогавашният шеф на АПИ съобщи в студиото на „Тази сутрин“, че фирмата не е изтеглила документите си и все още е избран изпълнител.

Няколко месеца по-късно, в началото на 2019 г., ВАС излиза с решение в полза на „Джи Пи Груп“, която получава правото да строи тунела.

Изграждането трябва да приключи през 2022 г.