Фирмата, реализирала идейния проект за строителството на бъдеща отсечка от магистрала „Струма”, е правила временни пътища и сондажи миналото лято в Кресненското дефиле.

Това каза пред bTV управителят на „Пътпроект – 2000” инж. Любен Симеонов.

Снимка: btvnovinite.bg

Вчера в разследване на Мария Цънцарова по bTV ви показахме, че работа по участъка е започнала, без да има избран изпълнител. Сателитни изображения показват, че по бъдещото трасе на магистралата през миналото лято са направени временни пътища, които водят до сондажи. От АПИ заявиха, че не знаят за подобни дейности. От горското стопанство също не знаеха кои са фирмите, които разкопават и правят сондажи.

Снимка: btvnovinite.bg

По думите на инж. Симеонов сондажи и временни пътища са правени не само миналата, а и през 2017 г. Идейният проект е възложен от Агенция „Пътна инфраструктура” и на практика предхожда изготвянето на техническия проект и строителството.

„Заедно с изготвянето на идейния проект, който започна през 2016 г., ние трябваше да направим подробно инженeрно-геоложко проучване на трасето и масива, през който минава набелязаното развитие на автомагистралата. Миналото лято сме направили около 20 сондажа с дължина около 400 метра, а през 2016 г. сме изработили 1700 метра линейни сондажи”, каза инж. Симеонов.

„Не сме прекарвали пътища, ние възстановихме стари пътища, силно ерозирали в следствие на атмосферните условия”, подчерта той.

Снимка: btvnovinite.bg

„За да достигнем до набелязано място да сондираме, сме направили допълнително площадки и пътища. Не може да са 7000 метра, не зная колко са, трябва да се обърна към инженер-геолога”, отбеляза управителят на фирмата.

По думите му може има направени нови пътища, но не са всички нови. „Има отклонения, за да стигнем до мястото, което сме набелязали за инженерно-геоложко проучване”, уточни той.

Снимка: btvnovinite.bg

Инж. Симеонов призна, че никой не е искал да се правят допълнителни сондажи – те са по инициатива и за сметка на фирмата му. От „Пътпроект” твърдят, че платили около 100 000 лв. за пътищата и новите сондажи. 

По думите на инж. Симеонов през април 2018 г. от АПИ са му възложили да актуализираме парцеларния план. Когато е възложена актуализацията, проектантите са решили „да довършат работата си”, за да не допуснат грешка и да не подведат и правителството, и бъдещи контрактори, стана ясно от думите на управителя на фирмата, изготвила идейния проект. Според него е правено геоложко проучване, но не със сондажи, а с други методи. „Това е наша инициатива, АПИ не знае”, подчерта инж. Симеонов.

„Исках да проверя дали този откос, който съм заложил в идейния проект, отговаря на инженерно-геоложките условия. Ние сме го проверили, но чрез друг метод, не конкретно чрез инженерно-геоложко сондиране”, категоричен беше проектантът.

„През 2017 г. информирахме горското стопанство. Сега, разчитайки на информацията от 2017 г., през 2018 г. направихме допълнителни сондажи”, отбеляза той.

Има и още едно противоречие – в идейния проект, който предава на АПИ, фирмата пише, че е правила сондажи на 10 ноември 2016 г, а държавата обявява обществената поръчка седмица по-късно. „Не зная как е станало”, коментира инж. Любен Симеонов.

Инж. Симеонов беше категоричен, че не поема чужда отговорност, а просто е искал да няма пропуски в проекта.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement