Актовете, фишовете и неплатените глоби за нарушения на пътя от водачи на автомобили да бъдат връчвани и от работодателите им – тази идея се появи по време на разглеждането на държавния бюджет за 2023 година.

„Не знам кой е измислил тази идея, но работодателите нямат общо с плащането на глобите. Има други функционални предложения, които да се приложат, за да се събират по-бързо глобите. Едното беше за пунктовете за технически прегледи“, посочи Тенчо Тенев, бивш началник на „Пътната полиция“.

„Екзотичната идея граничи с абсурда. Няма как на работодателя, който има куп други задачи, да му се вменява и такова задължени“, добави Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на Съюза на международните шофьори.

„Представете си във фирма с 400 души, при които работодател или служител да тръгне да връчва актове и фишове – кой ще плаща за тази дейност. Държавата? А какво ще се случи, ако работодателят не връчи акта? Представете си, че тогава няма санкция за работодателя. Това са идеи, които нито са обмислени, нито работещи. Вкарват се и куриерски фирми, а кой ще им плаща?“, каза още той.

Според Илия Тодоров от Българска асоциация на пострадалите при катастрофи има проблем със събираемостта.

„За да може да се направи ефективна мярка, ние трябва да знаем какъв е проблемът. Глобите не се плащат, защото не са връчени и хората не знаят, че имат акт или са връчени, но не ги плащат. Ако хората не знаят, проблемът е във връчване. И към момента можем да бъдем открити по работно място и държавата да ни връчва наказанията там, където работим“, коментира Тодоров.