Автомобилите да могат да минават технически преглед само след платени глоби, предвиждат промени в Закона за движение по пътищата, заложени в проектобюджета.

Целта на предложението - по-висока събираемост и приходи в хазната. Анализи на МВР сочат, че нарушенията нарастват, но и че сега действащият начин за установяване и налагане на наказанията е бавен и неефективен.

Експерти смятат, че не пунктът за прегледи трябва да извършва своеобразния контрол, а институциите.

„Ние ще станем един буфер между клиента и държавните институции, който по някакъв начин нито ще може да връчим фиша, нито да санкционирам, единственото, което може да стане е да се затрудни нашата работа“, посочи Тодор Желев, експерт по годишен технически преглед.

„И ако се окаже, че има неплатени глоби, след като си ги плати задължително да трябва да дойде в същия пункт, за да не стане така че в някой пункт, не може да минете, но в друг да може. Виждали сме го това нещо с пътния данък“, добави Красимир Георгиев от Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България.

Ще се обсъжда и друго предложение - ако платим фиш в 7-дневен срок вместо досегашните 30%, нарушителят да плати 80 на сто от размера на глобата.