В последните три месеца нараства песимизмът сред българските потребители. Това показва ново проучване на Националния статистически институт (НСИ). Инфлационните им очаквания за следващите 12 месеца също се засилват.

Според социалния антрополог доц. Валери Личев очакванията на хората за това, че нещата няма да са по-добри, са реалистични. 

"Скочихме от криза в криза и едва ли смяната на сезоните може да повлияе на настроенията на хората", смята Личев.

„Покачването на битовите цени основно води до несигурността, защото всъщност човек може да се чувства щастлив тогава, когато живее в нормиран от институциите живот. Това, което виждам, е, че институциите влязоха в противоречие една с друга. Самите хора също така изказват противоречиви мнения и цялата тази обърканост не може да не тревожи хората и ви карат да бъдете предпазливи в очакванията си, защото всички знаем, когато имаме големи очаквания, лесно се разочароваме“, добави той.

По думите му настроенията може да се променят, ако падне цената на горивата. Той добави, че все пак очаква да има планиране на почивки.