В последните три месеца нараства песимизмът сред българските потребители. Това показва ново проучване на Националния статистически институт. Инфлационните им очаквания за следващите 12 месеца също се засилват.
Общият показател на доверие намалява с 4.9 пункта. Тенденцията се вижда, както в селата, така и в градовете - съответно с 5.7 и 4.6 пункта.
По-голямата част от потребителите определят икономическата обстановка като неблагоприятна за спестяване.
Мненията на потребителите за развитието на общата икономическа ситуация в страната през последните 12 месеца, както и очакванията за следващата една година стават още по-песимистични. По-негативни в сравнение с януари са и оценките и очакванията на хората относно промените във финансовото състояние на техните домакинства.
Потребителите продължават да считат, че през последната гадина има покачване на потребителските цени и инфлационните им очаквания за следващите 12 месеца се засилват.
Нагласата им е, че по-скоро няма да могат да направят разходи за покупка и построяване на жилище или за ремонт на дома следващата година.