"Анализирайки резултатите от електоралните нагласи, има сходство с миналогодишните избори. Сега ситуацията е различна. Липсва в обществото желание за търсене на промяна в системния модел на управление. Не бих казал, че можем да очакваме изненада в такъв мащаб при „Продължаваме промяната“.
Това обясни в предаването „Тази сутрин“ социологът Добромир Живков от „Маркет линкс“.
Разликата между ГЕРБ-СДС и „Продължаваме промяната“ на 2 октомври ще е над 6%. Това показва новото национално проучване на „Маркет линкс“, финансирано и реализирано съвместно от bTV и агенцията. То е проведено сред 1024 лица над 18 г. в страната, в периода 17 – 23 септември по методите на пряко-лично интервю и онлайн анкета.
Според изследването „Има такъв народ“ на Слави Трифонов, „Български възход“ на Стефан Янев и „Изправи се България“ на Мая Манолов остават под бариерата от 4%.
„Аз понастоящем, наблюдавайки динамиката на развитие, не бих изключил вероятността от 9-партиен парламент. Тези партии са твърде близо до границата и това е в рамките на статистическите отклонения“, добави Живков.
„Относно избирателната активност 50% от анкетираните са заявили готовност да гласуват на предсрочния вот. Но реално може да се очаква около избирателната активност през ноември или юли“, уточни социологът.
Доверието в политическите лидери
Намалява доверието общо в политиците. Изключение прави председателят на ГЕРБ Бойко Борисов, който възстановява доверие, уточни Добромир Живков. Президентът Румен Радев е политикът с най-високо доверие.
Недоволството на обществото, че ще трябва да иде за четвърти път до урните в кратък период от време води и до ниското доверие в политиците, посочи Живков.
Служебният кабинет
Социологът подчерта, че доверието в служебния кабинет и министър-председателя е на равни нива.
Червените линии, може би, ще избледнеят. Аз съм оптимист, че въпреки тежкото разделение между партиите, ще се стигне до формиране на правителство. Обществените очаквания ще доведат до промяна в политическите сили.
Националното проучване на „Маркет линкс“ е финансирано и реализирано съвместно от bTV и агенцията. То е проведено сред 1024 лица над 18 г. в страната, в периода 17 – 23 септември по методите на пряко-лично интервю и онлайн анкета.